Over Jantine
Moeder van 2 kids, 16 jaar ervaring in het onderwijs en houdt van eerlijk en openheid, zoals bij pubers vaak het geval is (heerlijk confronterend soms)
“Tuurlijk, je wilt dat je school presteert. Dat er elk jaar weer mooie cijfers behaald worden. Maar niet ten koste van het welbevinden van je leerlingen.”
Ook niet als zij eventueel meer tijd en aandacht nodig kunnen hebben dan andere leerlingen. Maar hoe motiveer je bijvoorbeeld hoogbegaafde leerlingen, zodat je tegenvallende schoolresultaten, thuiszitters en onrustige klassen voorkomt?
• Hoe stel je het belang van de (hoogbegaafde) leerling centraal?
• Wat heeft hij of zij nodig?
• Wat is goed voor hem of haar?
• Wat is het effect op de langere termijn (toekomst, studeren/werken)?
Maar hoe dan?
Al deze vragen hebben een wetenschappelijk onderbouwde, praktische aanpak nodig om de antwoorden te vinden – en dan ook nog eens iemand met de nodige ervaring om die nieuwe aanpak in goede banen te leiden. Die iemand? Dat ben ik.
Jantine is de naam. Ik laat je zien hoe hoogbegaafde leerlingen zich begrepen, gehoord en gezien voelen.
Omdat je begrijpt wat hun eventuele uitdagingen zijn. Omdat je daardoor weet welke lessen en werkvormen aansluiten. Omdat je ze weer motiveert om te leren en ontwikkelen.
Laten we kennismaken en ontdekken hoe we kunnen zorgen dat jij rust in je lokalen, fris werkplezier bij je docenten en vertrouwen bij elke leerling krijgt. Is dat voor elkaar?
Dan is het een kwestie van tijd tot je schoolresultaten stijgen, het aantal thuiszitters daalt en de glimlachen in de gangen verschijnen. Dát is waar een school voor is: leren, ontwikkelen en verbinden met elkaar. Klaargestoomd worden voor de toekomst – en er nog veel plezier in hebben ook. Sta je ervoor open? Een andere aanpak, met natuurlijk andere (lees: betere) resultaten? Dacht ik al.
We spreken elkaar snel.
Wil je weten hoe ik ook jou kan helpen?
Mijn kracht zit in de combinatie van mijn kennis en werkervaring. Hierdoor kan ik zaken/kennis wetenschappelijk onderbouwen en die perfect combineren met simpele handvatten, zodat scholen makkelijk en effectief aan de slag kunnen met mijn aanpak en advies.
Elke school/scholengemeenschap is anders, daarom krijgt ook elke school een op maat aanpak zodat je de ondersteuning krijgt die je nodig hebt.